Det finaste med din blogg?

Jag tycker om att titta på vackra saker och det tilltalar mig hela tiden. Bonjour Vintage ska vara ett uttryck för just det. Här lägger jag upp min inspiration och det jag gillar. Jag vill att man ska få inspiration när man är inne på min blogg, bli peppad att förnya, våga testa nya saker och ta in mer färg i hemmet!

122

Beskriv dig själv med 3 nyckelord?

Nyfiken, sötsugen och optimist.

501

610

Frankofil eller anglofil?

Jag är en sann frankofil! Frankrike är ett underbart land där maten är underbar, människorna är fantastiska och macaronsen perfekta. En dag ska vi bo där. Då ska vi dricka franskt vatten och andas fransk luft och handla fransk vintage.

Finaste vintage inredningsfyndet? 

Oj det finns så många. Men när vi var i Paris sist så gick vi på stans största loppmarknad, Marché aux Puces i Clignancourt, och där hittade jag en ishink som var format som ett äpple. Den liksom lyste upp bland alla andra prylar! Jag gillar grejer som är formade som frukter.

apple

apple2

Bästa vintage plagget du har köpt?

En rosklänning som jag fyndade på Tradera. Som en dröm. Flera lager av tyll och det perfekta rosmönstret.

roser

Vintage kläder eller vintage möbler?

Både och helst!

518

Favoritplats i hemmet?

I soffan. Helst med ett varmt täcke på mig, brasa i kakelugnen och en pralinask på magen.

Var läser du helst en bok, i vardagsrummet eller köket?

Det spelar inte så stor roll. Tyvärr hinner jag inte läsa så många böcker. Men när jag väl gör det blir det just i soffan, i vardagsrummet.

Pastellfärger eller vitt?

Pastellfärg. Man blir ju så mycket gladare av det. Men jag gillar när man kombinerar pastellfärg med vitt. Då händer det grejer!

pastell

Macarons eller kanelbullar?

Kanelbulle om den är nybakad och det står ett glas mjölk bredvid. Annars macarons. Då väljer man den smaken som man är sugen på för stunden.

kanel

macarons

Sommar eller vinter?

Sommar! För att livet är lättare då. Och man kan bada, plocka jordgubbar, har ledigt mer och det blir inte mörkt klockan 16.

tarta

Orange eller grönt?

Grönt har alltid varit min favoritfärg eftersom grön färg livar upp träden, marken och gör mig alldeles glad och bubblig inombords.

Brita Sweden eller Josef Frank?

Vilken bra fråga! Och svår. Jag tycker att Brita Sweden är sjukt bra, eftersom de gör fantastiska mönster på sina mattor. Josef Frank är ju en klassiker och de gör ju min favorittapet Vårklockor. Men om jag måste välja så blir det Josef Frank.

Om du fick åka i en tidsmaskin, när & var skulle du vilja åka?

Jag skulle vilja åka tillbaka till 50-talet. Jag skulle ha på mig en fantastisk skjortklänning med vippig underdel och jag skulle gå till första bästa café och beställa en milkshake och en jitterbugg och dansa till jazz. Istället för att vara hemmafru så skulle jag visa gubbarna hur det går till när ett fruntimmer våga ta för sig och visa att vi också kan.

Paris, Stockholm eller Kalmar?

Just nu bor jag i Kalmar och det är så himla bra och praktiskt när man har småbarnsfamilj. Men jag åker gärna till Stockholm och Paris när jag ska på semester! Vem vet, i framtiden kanske vi bor i Paris eller Stockholm igen.

paris

Vill du också vara Månadens Bloggare, skicka ett mail till info@garite.com med en länk till din blogg och en kort motivering.

