Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vickys.se c’est quoi?

Det är jag! Allt fint som finns i mitt liv nerpackat i prydliga små inlägg. Min blogg är som en godisburk eller ett lyckopiller för mig – och förhoppningsvis för andra också. Jag vill att man ska bli glad och inspirerad av att hänga på min blogg. Den gråa vardagen får snällt hålla sig borta.



Och vem är Vicky?

En stockholmstjej som bott i både Frankrike och Norge men som nu pluggar kommunikation i Västerås. Sprudlande och livskåt! Älskar till exempel att fotografera, promenera genom storstäder och tjocka djur.



Några av dina bästa bilder från Vickys.se?








Dina favoritbloggar?

Men! Så svårt. I min RSS-feed har jag över 50 bloggar som jag följer! Men det jag gillar bäst är klänningar, äventyr och vackra foton, så det blir såklart mest sånt man läser. Elsa, Regina, Jennifer, Niotillfem och Emma till exempel!

Din stil?

Rock’n’doll vill jag kalla den! Tycker om att blanda hårt och mjukt. Trashade Cheap Mondays med silkestopp eller snäll vippklänning mot mina tatuerade armar till exempel.



Vem inspirerar dig?

Vackra och intelligenta tjejer. Nina Åkestam, Pandora och Kat von D till exempel.

Berätta om dina tatueringar?

Dom är hur många som helst! Huvudsakligen är det högerarmen, som under åren nu till slut har vävts ihop till en sleeve bestående av främst old school sailor-tatueringar. Tycker den gamla tatueringskulturen i den marina världen är så vacker och klassisk.
I övrigt har jag lite hemliga texter, citat och symboler utspridda över kroppen. Älskar tatueringar men säger NEJ NEJ NEJ till tribals.


Favorit plagg/accessoar?

Klänning och heels! Ett av mina favoritpar är dom här prinsessiga skorna som jag köpte i Tokyo för två år sedan.


Bästa vintageskatt?

Det får bli en delad förstaplats! Min trekvartslånga mc-jacka och en välbevarad röd Louis Vuitton-väska som jag loppisfyndade när jag bodde i Nice.


Trend eller vintage?

En blandning! Följer inte modet slaviskt, men är inte heller låst till bara vintage. Som sagt – jag blandar! Snällt och argt, högt och lågt, dyrt och billigt.

Drömvintage resa?

Paris tänker jag! Sist jag var där var jag upptagen med att gå runt inne på dyra Galaries Lafayette mellan Marc Jacobs, Miu Miu och Ladurée. Hade varit fint att åka dit igen och rota bland lådor och bläddra bland gamla klänningar istället.



Ett plagg/accessoar du drömmer om att hitta?

De perfekta vinterytterkläderna! Har samlat på mig ett gäng tjusiga klänningar och definitivt en väldig massa skor, men en riktigt bra och fin vinterkappa hade varit bäst just nu.

Stockholm, Tokyo eller Nice?

Svåraste frågan hittills! Har ju speciella band till alla. Jag bodde i Nice under knappt ett år och det var som en enda lång solig dröm, med croissanter och färsk fruktstånsfrukt till frukost, vin på stranden och tjusiga Monaco runt hörnet.



I Tokyo bor min pappas sida av släkten och jag som älskar storstäder mer än så himla mycket annat blir lite extra varm och hjärtklappig av Tokyo.



Det svenska klimatet är alltså verkligen något som nästan tar kål på mig om vinterhalvåret, men Stockholm kommer alltid vara först och störst. Som en bästa vän eller ett syskon – vi har våra bråk och behöver ta en paus ibland, men vi känner varandra utan och innan och älskar varandra så. himla. djupt.



Om du fick åka i en tidsmaskin, när var?

New York på sextiotalet! Det hade varit häftigt att uppleva Warhol-eran mitt i den där underbara staden. Dessutom var alla så Twiggy-snygga då!

Vill du också vara Månadens Bloggare, skicka ett mail till info@garite.com med en länk till din blogg och en kort motivering.

